اخبار استخدام نیروی انتظامی در سال 1396


خبر ۲۷ فروردین ۹۶: لزوم بکارگیری نیروی بومی در نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان (منبع: خبرگزاری ایسنا)

امینی‌فرد:استخدام نیروهای بومی سیستان و بلوچستان در نیروی انتظامی شاخص‌های امنیتی را ارتقاء می‌دهد

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیکاری گسترده در استان سیستان و بلوچستان و همجواری این استان با مناطق ناامن در پاکستان، استخدام و بکارگیری نیروهای توانمند بومی در بدنه نیروی انتظامی را موجب افزایش شاخص های امنیتی دانست.

به گزارش ایسنا، محمدنعیم امینی‎فرد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: امنیت مقوله ای چند وجهی و متاثر از بیکاری‌های گسترده و همجواری با مناطق ناامن در پاکستان و فعالیت گروه‌های معاند و وجود سلاح های غیر قانونی است. هر چند نیروهای امنیتی و انتظامی با تلاش‌های شبانه روزی و جانفشانی موارد زیادی از تهدیدات امنیتی را خنثی می‌کنند،‌ اما با از بین بردن زمینه‌های جرم خصوصا بیکاری، توسعه تبادلات مرزی، جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز و استقرار فرماندهی انتظامی جنوب استان در ایرانشهر و به کارگیری استقرار نیروهای توانمند بومی در بدنه نیروی انتظامی می‌توان کمک شایانی به افزایش شاخص‌های امنیتی شهرستان کرد.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی و نظام مترقی برآمده از آن مسیر جدیدی را برای تحقق عدالت، آزادی، توسعه و معنویت پیش روی ملل جهان گشوده است. در این مسیر ملت قهرمان ایران با فداکاری‌های بی‌نظیر و درخشان، موفقیت‌های بی‌مانندی را از آنِ‌ خود کرده‌اند. اینک که دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را پیش رو داریم، انتظار می‌شود جهت تحقق هرچه بیشتر آرمان‌های انقلاب و مشارکت بالای مردمی پشتوانه جدیدی و محکمی برای نظام جمهوری اسلامی فراهم سازیم؛ نظام مردم سالار دینی‌مان را دوام تازه‌ای بخشیم و گفتمان اعتدال و عقلانیت را نهادینه‌ سازیم.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود، خاطر نشان کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر توسعه‌ای استان ما به لحاظ شاخص‌های توسعه‌ای یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است که توسعه و پیشرفت آن منوط به شکل‌گیری عزم ملی میان ملت، مجلس و دستگاه‌های دولتی است تا مسیر پیشرفت و توسعه‌ای که با انقلاب اسلامی آغاز شد شتاب متناسب و افزون‌ترین پیدا کند.

امینی فرد اضافه کرد: مردم بلوچ ایرانیانی اصیل و متدین هستند که در طول تاریخ میهن دوستی آنها زبانزد عام و خاص بوده‌اند حتی در برهه‌هایی که دولت مرکزی در ضعف بوده، آنها از تمامیت ارضی کشور دفاع کرده و با افتخار شهیدانی را تقدیم داشتند. همچنین در دفاع مقدس هم همراه با سایر هموطنان با متجاوزان جنگیدند و برابر اعلام بنیاد شهید کم سن و سال شهید دفاع مقدس، شهید اخلاقی، شهیدی از تبار همین مردم بوده است اما متأسفانه در تاریخ نویسی کشور غفلتی عجیب از مبارزات بیگانه ستیزانه مردم بلوچ و قهرمانانشان وجود دارد.

وی با انتقاد از تمرکزگرایی شدید اداری در تهران و مراکز استان‌ها خاطر نشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور،‌ ضروری است نظام اداری متناسب تعریف شود و ادارات کلی بیشتری در مرکز جغرافیایی و فرهنگی بلوچستان یعنی ایرانشهر مستقر شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس همچنین خواستار تحقق وعده رئیس جمهور برای احداث پتروشیمی ایرانشهر شد و از دولت خواست زمینه تصویب منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر را به عنوان حلقه اتصال بندر آزاد چابهار به منطقه آزاد زابل فراهم کند.